Intervijas
Intervija ar mākslinieku Ernestu Kļaviņu
Ernests Kļaviņš ir beidzis Mākslas akadēmijas glezniecības nodaļu. Agrāk strādājis laikrakstā Diena un arī pašlaik mēdz zīmēt žurnālam. Savu dzīvi ir saistījis ar dažādām radošām lietām, kas saistās ar glezniecību, tēlniecību, animāciju un interaktīvo mākslu. Par videospēļu izstrādi sācis interesēties jau 2000. gadu sākumā. Šobrīd Ernests viens pats ir izveidojis savu spēli Adventuring Gentleman, kura BRSD 2016. gada konkursā ieguva trešo vietu, un šobrīd par to varat balsot arī Steam Greenlight.
Kā nonāci līdz videospēļu izstrādei?
Pirmā nopietnā interaktīvā lieta bija "Man and the Superman", kas tika veidota izstādei galerijā Alma (smilšukastes jeb sandbox rotaļlieta par ekosistēmu). Pirmā spēle kā izklaides produkts, pie kuras strādāju, bija Flash veidots šūteris Nimrod.
Vai nākotnes plānus arī saisti ar videospēļu izstrādi?
Spēļizstrāde man drīzāk būs blakus nodarbošanās, bet neko nevar zināt. Es esmu frīlanceris, tāpēc mani nākotnes plāni tālāk par pāris mēnešiem nestiepjas.
Pastāsti sīkāk par Adventuring Gentleman.
Darbu pie spēles uzsāku 2016. gada janvāra beigās. Spēles ideju noformulēju kopā ar savu brāli Andreju. Neuzsāku to kā speciālu projektu BRSD konkursam. Ideju iedvesmojos no Binding of Isaac. Biju plānojis uztaisīt līdzīgu šūteri, tikai nevis ar brīvu staigāšanu, bet ar pārvietošanos pa platformām. Spēli izstrādāju ar Construct 2 un Spriter (animācijai), Krita (zīmēšanai). Pašlaik esmu daudz vairāk pieredzējis un daudz ko darītu citādāk, protams, bet visumā ar tehnisko pusi tiku galā daudz maz veiksmīgi, pateicoties tam, ka sākumā izveidoju vairākus prototipus, kuri ļāva izvairīties no vairākām sākuma kļūdām.
Tā kā Steam Greenlight esi norādījis, ka Adventuring Gentleman ir gatava publicēšanai, vai jau ir kādi plāni nākamai spēlei?
Iespējams, izveidošu mazu spēli Shadow of the Berie gatherer ar procedurāli ģenerētiem monstriem.
Kur radi iedvesmu, lai strādātu pie spēles?
Grafiskajā ziņā mani iespaidoja Karela Zēmana filmas.
Vai ikdienā arī atliek laika spēļu spēlēšanai? Kāda ir tava mīļākā spēle?
Kaut kā sanāk, ka visvairāk spēlēju Desktop Dungeons, bet gribētos izcelt Age of Decadence (jo šis ir retais gadījums, kad spēle jau sāka traucēt darbam), Fallouta garā taisītu RPG ar fokusu uz nelineāru sazarotu sižetu.
Kam pats parasti citās spēlēs vispirms pievērs uzmanību?
Grafikai, apkaunojošā kārtā.
Kas tev visvairāk patīk no spēļizstrādes procesa?
Patīkamākie brīži ir pirmie prototipi, kad tiek izstrādāta spēles pamatmehānika, kas, protams, ir 10 procenti no visa darba.
Pie spēlēm esi strādājis gan komandā, gan tagad viens pats. Vai ir kādi secinājumi par kopdarbu un darbu vienam pašam?
Man ļoti palīdzēja brālis Andrejs, ar kuru varējām apspriest dažādus dizaina risinājumus. Ja strādāju komandā, manā ziņā parasti ir tikai grafika, kas ir vieglāk, bet mēdz būt mazāk interesanti.
Ko novēli citiem spēļu izstrādātājiem Latvijā?
Pabeigt savus projektus. Nebūt ne viss darbs pie spēles būs interesants un patīkams, ar to vienkārši jārēķinās.
Līdzīgi raksti: