Lomu spēles
Wellguard
Izstrādātājs: Kamazs
Mājaslapa: http://pahris.gamez.lv/
“Wellguard” ir postapokaliptiska shoot-em-up lomu spēle (RPG), kuras darbība norisinās pasaulē, kur pēc globālas katastrofas izdzīvojušie cenšas atjaunot civilizāciju.
Spēlei par iedvesmu kalpojušas galvenokārt divas spēles: iespējams labākā lomu spēle “Fallout” un arī ļoti slavena, tikai cita žanra pērle – adiktīvais šaudeklis “Crimsonland”. Mērķis ir radīt salīdzinoši vienkāršu, taču pietiekami kompleksu un netriviālu piedzīvojumu datorspēli, kuru apgūt un spēlēt ir tikpat viegli kā “Crimsonland”, bet kura piedāvā gandrīz tikpat plašas iespējas un brīvību kā “Fallout”. “Wellguard” ir “Pahris Entertainment” otrā spēle. Mūsu pirmā spēle, kvests “Pahris” 2004. gadā ieguva “Gamez.lv GAME OF THE YEAR” apsteidzot tā gada Indago konkursa uzvarētāju “Paradise Island”. Mēs ceram jums piedāvāt konceptuāli pilnīgi savādāku, tomēr tikpat oriģinālu un interesantu spēli.
Premisa Kāda izdzīvojušo komūna, ciems, ir attīstījusies tiktāl, ka tai visiem sāk pietrūkt resursu, galvenokārt ūdens, kas šajā tuksnesīgajā pasaulē ir zelta vērtē. Kā risinājums tiek pieņemts lēmums izsūtīt vairākas ūdens meklētāju grupiņas, kuru uzdevums ir atrast vietu jaunai apmetnei. Katrā šādā grupiņā ir divi cilvēki un kad viena no komandām atrod funkcionējošu aku, vienam jādodas atpakaļ uz ciemu par to paziņot, bet otram – jāsargā šis atradums līdz ieradīsies pārējie. Spēlētājam nāksies uzņemties šī palicēja, akas sarga (te arī nosaukums) lomu un darīt visu iespējamo, lai izturētu aptuveni divas nedēļas, cerot, ka pāriniekam veiksmīgi izdevies atgriezties ciemā. Aku postapokaliptiskajā un saindētajā pasaulē apdraud daudzi ienaidnieki; pirmais un galvenais no tiem ir žurkas. Tās ir radības, kas vislabāk piemērojušās jaunajai pasaulei un dabisko ienaidnieku trūkuma dēļ savairojušās milzīgā skaitā. Kā jebkurai dzīvai radībai, žurkām nepieciešams ūdens un šīs žurkas var to saost vairāku kilometru attālumā. Nedrīkst pieļaut to, ka žurkas nonāk kontaktā ar aku, jo tās ir infekciju, slimību un ķīmiskā piesārņojuma pārnēsātājas, kā arī ļoti strauji vairojas – apmetni žurku perēklī nevar izveidot. Par laimi dienas laikā žurkas izvairās migrēt, tāpēc spēlētājam būs iespēja šajā laikā sagatavoties nakts uzbrukumiem. Tomēr žurkas nav vienīgais drauds – aku labprāt kontrolētu arī citi izdzīvojušie, tāpēc ir uzmanīgi jādomā ar ko un par ko runā vai kuram lūgt palīdzību.
Spēles process Spēlētājam būs jādomā gan par akas nosargāšanu, gan savu izdzīvošanu – jāsarūpē pārtika, drēbes, ieroči un munīcija, jāspēj novērst žurku uzbrukumus vai neitralizēt konkurējošu apmetņu draudus. Aka ir kā centrālais spēles punkts, kurā spēlētājam uz nakti jāatgriežas, taču dienas laikā viņš samērā droši var ceļot apkārt, “skavendžojot” mantas drupās vai viesojoties tuvākajās apmetnēs, pilsētās, kur mēģināt kaut ko iemainīt vai nodibināt derīgus kontaktus. Lai arī “Crimsonland” stila apšaudes ir ļoti svarīgs spēles elements, tomēr vismaz teorētiski būs iespēja iziet spēli nevienu (arī žurku) nenogalinot. Tiesa, tas noteikti nebūs vieglākais ceļš. RPG elementi spēlē: uzdevumi jeb kvesti un dažādi to risināšanas veidi, sava tēla (character’a) attīstības iespējas, dialogi, aprīkojums ar dažādām īpašībām un pats svarīgākais – rīcības un pārvietošanās brīvība, kā arī reaktīva, dzīva pasaule, kas reaģē uz protagonista pieņemtajiem lēmumiem. Spēlei tās uzbūves dēļ būs ļoti augsts pārspēlējamības līmenis – nav ieskriptēta, uzrakstīta sižeta, katrs lēmums ietekmē tālāko spēles procesu, kurš rit reālajā laikā. Ir neskaitāmas lēmumu kombināciju iespējas, par to kā izdzīvot (un neizdzīvot) divas nedēļas, tāpēc, domāju, var diezgan droši teikt, ka katru reizi spēlējot, tā būs savādāka. Spēle būs pieejama tikai angļu valodā.