Šoreiz uzrakstīju pamācību par skriptu valodu Squirrel. Kāpēc nerakstīju par tādām populārām valodām kā LUA vai Python? Tāpēc, ka, pirmkārt, Squirrel sintakse ir vislīdzīgākā C++, un, otrkārt, ir vairākas tehnsikas lietas, kas man neļauj tos izmantot savos projektos.
Bet nu nedaudz pastāstīšu, kas vispār ir skriptu valodas. Skriptu valoda ir programmēšanas valoda, kas ļauj no "ārpuses" kontrolēt kādu aplikāciju. Parasti skripti tiek atdalīti no aplikācija un netiek kompilēti tajā. Tādā veidā, lai izmainītu aplikācijas funkcionalitāti, jums pietiek tikai pamainīt skriptu un nevajag pārkompilēt aplikāciju. Skriptu aplikācija "ielasa" vai nu kā izejas kodu (source code), vai arī kā baitu kodu (bytecode). Pati Squirrel valoda ir objektorientēta un tās sintakse ir stipri līdzīga C++. Squirrel ir iespējams sakompilēt uz visiem populārākajiem kompilatoriem, tādēļ ceru, ka jums ar šo pamācību nebūs problēmu.
Lai sāktu strādāt ar Squirrel valodu, jums ir jālejupielādē Squirrel bibliotēka, tā jāsakompilē un jāievieto savā programmā. Kad viss ir izdarīts, var sākt programmēt.
Pašā sākumā ievietojam (#include) vajadzīgos failus ir izveidojam Squirrel virtuālo mašīnu.
#include
#include
#include
#include
#include
#include
#include
using namespace std;
HSQUIRRELVM vm;
vm = sq_open(1024);
Nākošo programmēšanas ērtībai būtu jāizveido kļumju funkcija. Ja notikusi kļūme skripta kompilācijas laikā (parasti tā ir sintakses kļūda), ši funkcija izvadīs paziņojumu, kurā rindiņā un kāda kļume notikusi.