Ziņas

Reportāža no Nordic Game Jam

Reportāža no Nordic Game Jam

Toms Štāls, 20.04.2016

Kopš uzzināju, ka Kopenhāgenā norisinās gadskārtējais (šogad jubilejas desmitais) Nordic Game Jam, ieplānoju uz to noteikti doties (dzīvoju Kopenhāgenā, tālu nebija jādodas) un atzīmēju savā kalendārā 8.aprīli ar sarkanu flomāsteru. Jāpiemin, ka Game Jams norisinājās, Copenhagen Games Festival, ietvaros, kur visas nedēļas garumā bija iespējams apmeklēt dažādus ar video spēļu izstrādi un biznesu  saistītus pasākumus. Nordic Game Jam (turpmāk tekstā NGJ) bija, kā ķirsītis uz tortes visai nedēļai un turpmākajās rindās uzzināsiet, kā tad man tur gāja.

Jāpiemin, ka biļetes cena vienai personai bija 95,00 EUR, studentiem mazliet lētāk, un tā kā nebija lielas vēlmes maksāt šo summu, pieteicos kā brīvprātīgais palīgs šim pasākumam (jānostrādā 8 stundas visa pasākuma laikā un biļete par brīvu).

Pirmā diena

Ierodos NGJ norises vietā, kas bija AAU universitātes telpas, kā norādīts uz brokastīm un organizatoru tikšanos pulksten 8:00. Visiem galdā tiek likts auksts, vistas sendvičs ar salātiem, veģetāriešiem attiecīgi veģetārā alternatīva. Pēc brokastīm uzreiz ķeramies pie darba un savedam kārtībā vienu no galvenajām zālēm, kurā norisināsies prezentācijas. Tāpat turpinās nākamās 2 – 3 stundas, ceļojot pa zālēm un savedot tās kārtībā. Vēlāk turpināju darbu pie info galda, galvenokārt, palīdzot izdalīt oficiālos t-kreklus NGJ dalībniekiem, kā arī atbildēju uz organizatoriskas dabas jautājumiem no dalībnieku un viesu puses.

Rinda pie info galda, lai reģistrētos un saņemtu t-kreklu un informatīvos materiālus.

Rindas ļoti garas, cilvēku plūsma nemazinās, kā saka darbs nebija jāmeklē. Kad nu parādījās brīvāks brīdis, aizčāpoju noskatīties vienu no prezentācijām, kur savos iespaidos par spēļu izstrādi dalījās viens no Fallout 4 un Skyrim scenārija autoriem, Emil Pagliarulo. Vēlāk darbs atkal info deskā un pa vidam kāda prezentācijas vērošana. Pašam pie sirds gāja Rami Ismail (Wlambeer) runa, par spēļu industriju kā tādu, un arī game jam padomi, pasniegti visai komiskā veidā.

Vakara beigu daļā vēl pāris runas un noslēguma teikumi, pirms komandu formēšanas, pēc kuras visi metās atrast kādus nu komandas biedrus katram vajadzēja. Kā vienmēr mākslinieki un audio cilvēki uz izķeršanu. Noformējos grupā ar vēl pieciem cilvēkiem, trīs programmētājiem, vienu storyboard mākslinieku un 3D modelētāju. Brainstormings divu stundu garumā un aptuvens virziens mūsu spēlei bija gatavs. Izvēlējāmies veidot spēli priekš Google ChromeCast ierīcēm, jo interesanta alternatīva un arī piesaistīja balvu fonds, katram komandas dalībniekam jauns Nexus 5 viedtālrunis. Google arī bija tik dāsna, ka katram NGJ dalībniekam (kopumā 900) uzdāvināja ChromeCast ierīces.

 

Testējam spēlītes uz ChromeCast

Otrā diena

Tā kā pirmā diena paņēma ne mazums enerģijas, nolēmu doties atpakaļ uz NGJ norises vietu pēc 11:00 rītā, lai pēc tam varētu maukt līdz grīdai. Ierodos Google ChromeCast hedkvarteros piektajā stāvā, ko jau okupējuši citi censoņi, atrodu savu komandu un darbs var turpināties. Strādājam melnu muti un kādā brīdī saprotam, ka projekts, iespējams, izvēlēts mazliet par ambiciozu. Spēles koncepts paredzēja ietvert astoņas mini spēles, saprotams, programmētājiem (un arī māksliniekiem) ir ko noņemties. Patiesībā no otrās dienas, kas saplūda ar trešo dienu nav tik daudz ko stāstīt, jo tika rauts brutāli nonstopā, lai būtu vismaz kaut kas atrādāms tautai.

Piektā stāva ligzda, ar visiem tās knābātājiem, priekšplānā daļa no manas komandas.

Produktivitāte ap pulksten 7.00 rītā bija nokritusies līdz gliemeža ātrumam, katrs nu meklē veidu kā neaizmigt, enerģijas dzērienā, kafijas glāzē, vai izmetot aplīti pa universitātes telpām. Jāpiebilst arī ka oficiāli netika atļauts gulēt NGJ telpās, jo trauksmes sirēnas gadījumā varētu to palaist garām, vismaz tā tas tika noformulēts no organizātoru puses.

Trešā diena.

Gulēts nav ne acī, jo gala termiņš straujiem soļiem tuvojas, pulksten12:30 visām spēlēm jābūt iesniegtām un augšupielādētām uz NGJ itch.io lapas. Pēdējā stunda paiet visiem drudžaini vēl ķerot pēdējos bagus un nopulējot to kas ir sanācis. Diemžēl, mums nākas secināt, ka līdz galam neesam varējuši izlabot visas kļūdas, tāpēc nolemjam prezentācijas nolūkos sagatavot video ar intro rullīti, un spēles procesa izklāstu. Lielais vairākums no komandām izvēlas prezentēt savus daiļdarbus, spēlējot spēli live (uz vietas), bet tā kā mums bija pārāk liela iespējamība, ka spēle nokrašos, palikām pie šī varianta, kas jāsaka, manuprāt, beigās attaisnojās.

Tā kā man tajā laikā bija jāvada un jāpalīdz ar prezentācijas rīkošanu citā spēļu kategorijā, no savas grupas prezentācijām redzēju tikai ¼ daļu, laimīgā kārtā, mēs tieši bijām ielozēti beigu daļā, līdz ar to paspēju atgriezties laikā uz mūsu uzstāšanos. Jāuzsit uz pleca storyboard māksliniekam Nielsam, kas izveidoja lielisku stāstiņu ap Donalda Trampa iedvesmotu varoni. No malas izskatījās ,ka skatītājiem patika un mūsu prezentācija saņēma vērā ņemamus applausus no zāles. Uz finālu gan netikām, bet pēc balsošanas uzzināju, ka savā grupā, 22 komandu konkurencē palikām trešajā vietā, kas ņemot vērā apstākļus bija labs rezultāts. Jāsaka gan, ka finālistu izvēlēšanai noteicoša loma bija arī kādā kategorijā spēle tika pieteikta, neatkarīgi no spēļu skaita grupā, uz finālu tika tikai viena spēle. Grupu izmēri bija ļoti dažādi, piemēram, vienā grupā redzēju tikai sešas spēles, kamēr pie mums bija jānokož 21 spēle. Tā tikai neliela darvas piciņa, lielajā medus mucā, kopumā NGJ bija noorganizēts ļoti labi un man kā dalībniekam/brīvprātīgajam, palika vislabākais iespaids no visa ko redzēju šajās dienās.

Info dēlis, vienai no zālēm. Zāles tika nosauktas dažādu pokemonu vārdos - Lugia.

Pēc visu prezentāciju noslēguma un uzvarētāju paziņošanas, sākās lielā tīrīšana un mantu kravāšana, jo nākamajā dienā to atkal ieņemtu universitātes studenti. Kad viss bija izdarīts varējām pārvietoties uz vietu, kur norisinājās Grand Finale, jeb fināla 15 spēļu prezentācijas. Šogad fināls norisinājās Imperial kino zālē, pašā Kopenhāgenas sirdī. Jāsaka, ka zāle bija izdekorēta forši un piestāveja visam indie devu feelingam. Par 2016. gada NGJ uzvarētāju kļuva spēle R.A.M. (Random Access Murder), pirmās personas šūteris ar retro futūristisku grafisko izpildījumu (iedomājamies TRON) un visai interesantu gamepleja konceptu iekļaujot visiem kaitinošās, uzlecošās Pop-Up reklāmas.

Imperial kino zāle ar visiem NGJ dalībniekiem un brīvprātīgajiem.

Pēc apbalvošanas beigām turpinājās afterpārtijs, kas notika turpat uz vietas kino bārā, kas, diemžēl, bija vaļā tikai līdz pulksten 12:00, tāpēc tālāk izstrādātāju ballīte aizjāņoja uz nelielu hipsteru bāru Kopenhāgenas ielās. Jāsaka, ka bārmene neizskatījās pārāk priecīga par faktu, ka viņas laisko svētdienas vakaru ar 10 apmeklētājiem, pēkšņi pārtrauca skandalējoša geimdeveloperu balītes ierašanās. Pulkstenis rāda 3:30 naktī un priekš manis oficiāli ir noslēdzies Nordic Game Jam 2016 – bija forši, ja būs iespēja piedalīšos arī nākamgad un arī citiem ieteiktu apmeklēt šāda veida pasākumus, kuros ir lieliska iespēja īsā laikā iepazīties ar tik daudziem spēļu industrijas pārstāvjiem un nodibināt attiecības, kas palīdzēs nākotnē uzsākt karjeru spēļu industrijā.

Reportāža no Nordic Game Jam image 1 Reportāža no Nordic Game Jam image 2 Reportāža no Nordic Game Jam image 3 Reportāža no Nordic Game Jam image 4

Līdzīgi raksti:

Autorizācija

Lietotājs

Parole


Reģistrēties Aizmirsu paroli