Ārzemēs
LSIA viesojas DevGamm Minskā
Es (Elviss Strazdiņš) bieži apmeklēju dažādas spēļu izstādes un seminārus, taču nekad neesmu bijis DevGAMM. Šogad tas notiek mūsu kaimiņvalsts Baltkrievijas galvaspilsētā Minskā, tāpēc jo īpaši vēlējos to apciemot. Atšķirībā no citām reizēm šoreiz nolēmu pieteikties pasākumam kā preses pārstāvis, un mani, apmaiņā pret pasākuma apskatu mūsu mājaslapā un GameDev Meetup, apstiprināja. Paldies organizatoriem par laipno atsaucību!
Nedaudz par DevGAMM. Kā apgalvo pasākuma organizatori, tas ir lielākais spēļu industrijas pasākums Krievijā, Ukrainā un Baltkrievijā. DevGAMM aizsākās kā FlashGAMM 2008. gadā, un to kopš pirmsākumiem organizē Ļerika Mallajeva. Pasākums ir tikšanās vieta kā iesācējiem tā profesionāliem spēļu izstrādātājiem. 2015. gadā pasākums pirmo reizi notika ārpus iepriekšminēto valstu robežām – Hamburgā, Vācijā, šogad tas notika arī Seatlā, ASV.
Tā kā Minska nav milzīga pilsēta (1,9 miljoni iedzīvotāju), tad neko daudz no pasākuma negaidīju, taču biju pārsteigts, kad ieraudzīju pasākuma izmērus. DevGAMM Minsk notika divas dienas (16. un 17. novembrī) un tas pulcēja 1700 apmeklētājus no 36 valstīm, un tajā tika novadītas 80 lekcijas, diskusiju paneļi un darbnīcas (workshop). Lektoru sarakstā bija cilvēki no tādiem uzņēmumiem kā Telltale Games, Twitch, DICE, Facebook un Amazon.
Pirmajā dienā apskatīju spēļu izstādi. Izstādē tika prezentētas 116 spēles, no kurām 11 bija virtuālās realitātes spēles, 42 viedtālruņu spēles un 63 datorspēles. Izstāde notika abas DevGAMM dienas, un man interesants likās princips, ka neatkarīgo spēļu izstrādātāju spēles tika izstādītas "uz maiņām", t.i., pirmajā dienā tika izstādīta viena daļa neatkarīgo izstrādātāju spēles, bet otrā – otra. Tas ļoti atvieglo dzīvi mazajiem spēļu izstrādātājiem, kam nav naudas algot cilvēkus, kas varētu stāvēt izstādē abas dienas, un pašiem arī nav jāmokās divas dienas (no pieredzes saku, ka stāvēt izstādē vairākas dienas ir ļoti grūti). Šeit pieejams video, ko straumēju, esot pasākumā:
Pēc izstādes apmeklējuma biju aizgājis uz dažām lekcijām. Izstāžu telpas bija lielas, taču tik un tā tika piepildītas. Vienā no lekcijām bija atnācis tāds daudzums cilvēku (aptuveni 200), ka īsti nebija, kur pat apsēsties. Tiešām negaidīti no tik maza pasākuma. Pēc lekcijām aizgāju uz oficiālo DevGAMM ballīti, kuru sponsorēja Epic Games. Pasākums bija grandiozs, to apmeklēja vairāki simti cilvēku, tajā spēlēja ļoti laba mūzika, un cilvēki bija ļoti draudzīgi. Varu droši teikt, ka tā bija viena no labākajām spēļu izstrādātāju ballītēm, kurās esmu bijis. Šis video ļoti labi raksturo atmosfēru, kas valdīja pasākumā:
Tāpat kā citos spēļu izstrādātāju pasākumos, arī šajā tika rīkotas dažādas spēļu izstrādātāju, investoru un izplatītāju tikšanās. Viens no veidiem, kā tikties ar vajadzīgām personām, bija nu jau par standartu kļuvusī pitchandmatch.com platforma, ar kuras palīdzību varēja atrast sev interesējošās personas un uzaicināt tās uz tikšanos izvēlētajā vietā un laikā. Otrs tikšanās veids bija ātrie randiņi (speed dating), kurā ir dots neilgs laiks, lai spēļu izstrādātājs iepazīstinātu sevi un savu spēli potenciālajam investoram vai izplatītājam un otrādi. Veiksmīgas tikšanās gadījumā šī tikšanās var izvērsties par "ilgstošām attiecībām".
Otrajā dienā apmeklēju vēl dažas lekcijas (Telltale Games un Twitch), pēc kurām sekoja Game Lynch un labāko spēļu apbalvošana. Tiem, kas nezina, kas ir Game Lynch – tas ir pasākums, kurā 5 žūrijas locekļi pamato, kāpēc kāda spēle ir slikta, savukārt spēļu autori var aizstāvēties verbāli, vai arī ar kādu no pārbaudījumiem. Zaudētājs dzer negaršīgu alkoholisko kokteili. Lai saprastu, kā tas notiek, varat noskatīties Game Lynch no 2017. gada Maskavas pasākuma:
Pēc Game Lynch sekoja spēļu apbalvošana. Jāatzīmē, ka labākā neatkarīgo izstrādātāju spēle ieguva balvu 30 000$ apmērā, taču pārējo kategoriju uzvarētāji ieguva dažādas citas dāvanas, piemēram, datorus, viedtālruņus un datoru perifērijas ierīces. DevGAMM noslēdzās ar nelielu pēcpasākumu, kurā cilvēki varēja iedzert alu, iepazīties ar jauniem cilvēkiem un pārrunāt aizvadīto pasākumu.
Kopumā es pasākumu atceros ar ļoti labām atmiņām. Varu droši teikt, ka tas bija viens no mājīgākajiem un draudzīgākajiem spēļu pasākumiem, kurā esmu bijis. Visiem noteikti iesaku kaut reizi aizbraukt uz DevGAMM un izbaudīt to patīkamo atmosfēru.
Līdzīgi raksti: