Ziņas
Latvijas spēļu izstrādātāji dalās iespaidos par viņu 2017. gada nozīmīgākajiem notikumiem
Līdzīgi kā citi gadi, arī 2017. gads ir bijis piesātināts ar dažādiem spēļu industrijas notikumiem un jaunām, aizraujošām spēlēm, tādēļ gamedev.lv aicināja Latvijas spēļu izstrādātājus dalīties savos iespaidos par viņiem nozīmīgāko industrijas notikumu 2017. gadā.
Elena Nazarenko, ColdWild games māksliniece, strādājusi pie Frequent Flyer, Lazy Galaxy, Dog Breeder.
"Man tāds visnozīmīgākais notikums, bez šaubām, bija GameCamps, jo mēs tur ieguvām pirmo vietu, un man pirmo reizi bija iespēja izstrādāt spēli lielākā komandā, nevis divatā (ļoti laba pieredze). Vēl atceros Latvijas spēļu gada balvas pasniegšanu, arī tāpēc, ka ieguvām atzinību par mūsu spēlēm. Vēl gamedev.lv desmitgades svinības, jo bija ārzemju lektori, kuri stāstīja par dažādām lietām, bija interesanti."
Raimonds Ūdris, programmētājs, strādājis pie Okeānija, Uzcel Gaismas pili.
"Man pašam šis gads nebija padevies un tāda īpaša notikuma nav, ja nu vienīgi Global Game Jam gada sākumā, jo izdevās sarunāt labu komandu. Kaut arī spēle rezultātā nebija nekas īpašs, tad ļoti interesanti tika pavadīts laiks starp domu biedriem. Vēl filma, kas gan tiks publicēta 28. janvārī, bet man tas ir nozīmīgi, jo tā apkopo 5 gadus, kopš Alberta koledžā pasniedzu spēļizstrādes pamatus un priecājos, ka daudzi no studentiem ir kļuvuši gan par aktīviem spēļu izstrādātajiem, gan arī LSIA biedriem."
Matejs Balodis, Rocknight Studios, strādā pie Rough Rush.
"GameOn ir mans neaizmirstamākais video spēļu nozares notikums šogad. Lielākais man zināmais pasākums Baltijā, veltīts tieši video spēlēm, ar lielisku atmosfēru un kolosālu orķestra mūzikas priekšnesumu noslēgumā. Ar komandu guvām pozitīvas emocijas, iedvesmu un novērtējumu par citu izstrādātāju ieguldīto darbu spēlēs."
Artūrs Matisons, FunGeneration Lab vadītājs, GX Motors.
"FunGenerationLab nozīmīgākais notikums ir komandas paplašināšanās, tā augusi no septiņiem līdz 17 komandas biedriem."
Imants Zarembo, Soaphog Game studio direktors, strādājis pie Rezrog.
"Soaphog spēļu studijai, protams, visnozīmīgākais šī gada notikums bija spēles Rezrog publicēšana Steam. Ilgi uz to tiecāmies, bet neskatoties uz dažādām grūtībām to paveicām. Par to ir liels gandarījums.
Mani personīgi šogad iepriecināja daudzu ļoti labu spēļu iznākšana (Resident Evil 7, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Wolfesntein II u.c.), bet apbēdināja AAA spēļu monetizācijas tendences, aizvien biežāk spēlēs iekļaujot in-app purchases, loot boxes u.c. mehānismus, kā iegūt papildus peļņu no full-price spēlēm. Nemaz nerunājot par viltībām, ko izstrādātāji mēģina lietot, lai iegūtu maksimālu peļņu no šiem mehānismiem."
Laura Vilsone, māksliniece.
"Mans neaizmirstamākais spēļu industrijas notikums šogad bija tepat, Rīgā - GameCamps 2017. Tas bija ne tikai jautrs un izglītojošs pasākums, bet arī pirmais vērienīgais notikums Latvijā, kas nopietni pievērsās spēļu izstrādes entuziastiem un mudināja mūs pārvērst hobiju biznesā. Investīcijas, augstas kvalitātes mentorings un multinacionālas komandas bija pareizais solis, lai pārvērstu entuziastus par uzņēmējiem. Es pati beidzu GameCamps pasākumu ar spēcīgu un spējīgu komandu, un biznesa plānu, kas ir procesā vēl šodien."
Māris Bunkovskis, 2D spēļu mākslinieks/animators.
"Man personīgi vislielākais notikums bija beidzot sagaidītā South Park: The Fractured But Whole iznākšana. Palaišanas dienā sēdēju kā mazs bēbis ziemassvētku rītā/vakarā gaidot, kad beidzot varēs attaisīt svētku paciņu un nekavējoties šajā pasaulē iegremdējos uz visu nākošo diennakti. Neskaitot to - Steam Greenlight likvidēšana un pilna pāriešana uz Steam Direct ir lieta, kas šogad visvairāk palikusi prātā gan diskusiju, gan saceltās ažiotāžas ziņā spēļizstrādes industrijā. Latvijas mērogā: 2017. gada gamedev.lv jubilejas pasākums, kurš jau pārvērties par lielāku pasākumu un ļāva patīkami pavadīt vakaru atzīmējot spēļu izstrādi un tās attīstību Latvijā."