Intervijas

Intervija ar spēles Karogs izstrādātāju Raimondu Rudmani

Intervija ar spēles Karogs izstrādātāju Raimondu Rudmani

Linda Strazdiņa, 15.06.2017

Droši vien daudzi no jums atceras tik populārās spēles Karogs un Lingo, kuras bija pieejamas Tildes Biroja lietotājiem. To izstrādātājs Raimonds Rudmanis GameDev Meetup #48 pastāstīja par šo leģendāro spēļu izstrādi un arī sniedza interviju gamedev.lv.

Raimonds ar programmēšanu aizrāvās jau no vidusskolas laikiem. Raimonds ir beidzis LU Datorikas fakultāti kā pirmā datorikas maģistru programmas izlaiduma audzēknis. Pašlaik strādā starptautiskā uzņēmumā par IT konsultantu, un viņa ikdienas darbs vairs nav programmēšana. Ar spēļu izstrādi nodarbojas savā brīvajā laikā, ko uzskata par patīkamu nodarbi ar redzamu rezultātu, jo to nevar salīdzināt ar ikdienas darbu ofisā. Parasti programmēšanai Raimonds velta dažas stundas nedēļā. Kopš Karoga mobilās spēles versijas izveides, tā ir lejupielādēta vairāk kā 13 tūkstošu reižu vien dažu mēnešu laikā.

Kā uzsāki savas programmēšanas gaitas?

Pirmie programmēšanas eksperimenti aizsākās jau vidusskolas laikā ar BK padomju brīnumu apmēram 1984. gadā.

Kad aptuveni tapa tava pirmā spēle?

Sāku ar primitīvām Visual Basic spēlēm. Būtībā tādēļ arī aizgāju studēt IT jau 80. gados. Varētu teikt, ka sākumā spēles bija tās, kuras ievilka mani IT nozarē. 

Vai skolas laikā pats arī mēdzi spēlēt kādas spēles?

Īpaši jau tajā laikā nekā tāda nebija. Bet uz pirmajiem mājas datoriem jau arī lielākā daļa neko citu nedarīja, kā spēlēja spēles, nevis izmantoja tos biznesam.

Vai spēles spēlē arī tagad?

Ļoti maz. Pats neesmu baigais geimeris (spēļu spēlētājs). Patīk uzspēlēt kaut ko ar Xbox Kinect, jo tur ir kaut kas savādāks un kaut kas jauns. Ja sanāk laiks, tad parasti tā ir kāda stratēģiskā spēle, ko spēlēju, piemēram, Age of Empires vai Civilization.

Kā nonāci pie spēles Karogs?

Pirmās Latvijas laika žurnālā Atpūta atradu aprakstītu spēli, kuru pats vari uzzīmēt, izgriezt un spēlēt ar tādiem noteikumiem, kas bija spēles Stratego sākotnējākas versijas variants. Būtībā tā bija galda spēle no kartona ar precīziem tās noteikumiem, kurai man bija doma uztaisīt datorspēles versiju.

Kā Karogs nonāca līdz tam, ka tas tika iekļauts Tildes Birojā?

Tildes īpašnieks bija mans klases biedrs. Esmu paralēli pie viņa veicis kādus biznesa projektus, bet nekad neesmu strādājis Tildē. Spēle eksperimentālā kārtā tika tur iekļauta, ko pats arī piedāvāju. Spēles izstrāde visu laiku man bija kā hobijs. Pirms tam spēli biju vienkārši izveidojis un pievienoju tā laika spēļu katalogiem internetā. Tas bija aptuveni 94.-95. gadā. Pēc tam jau nedaudz vēlāk izveidoju arī spēli Lingo, kura arī bija iekļauta Tildē. Sākumā tajā laikā tās Tildes Birojā bija vienīgās pieejamās spēles. Vēlākās Tildes Biroja versijās Lingo palika īpaši populārs skolās.

Kā nonāci līdz domai, ka šīm spēlēm jāizveido arī mūsdienīgākas mobilās versijas?

Parādījās visādas jaunas platformas. Pašam arī likās interesanti paskatīties, cik man tas ilgu laiku prasītu, lai spēli noportētu uz citu platformu. Apmēram ap 2000. gadu sāku tam pievērsties un patiesībā portēšana notika ļoti ātri. Tagadējās mobilās versijas izveidoju pavisam nesen, pirms apmēram četriem mēnešiem.

Vai tev ir plānā arī kāda jauna ideja jaunai spēlei?

Man nav konkrētas idejas, bet es gribētu kaut ko vēl izstrādāt, ja būs laba ideja.

Game Dev Meetup prezentācijā minēji, ka reiz pazaudēji spēles Lingo kodu. Kā tas notika?

Tas bija sen. Kā jau tas mēdz notikt. Pārinstalēju Windows, formatēju diskus. Parasti it kā taisu visam backupus (rezerves kopijas), un tas tajā brīdī bija kas svaigs, kam backups vēl nebija uztaisīts. Karoga kods gan vēl joprojām ir saglabājies oriģinālais. Tas gan visu laiku attīstās, jo īpaši mākslīgais intelekts. Tur nācās risināt dažādas problēmas, jo uz mobilajām versijām tas aizņēma ļoti daudz CPU (centrālā procesora) resursus. Par mākslīgo intelektu nekādu priekšzināšanu nebija, visu izveidoju pats. Sanāca pat tā interesanti, kad risināju kādu problēmu, izdomāju algoritmu un pēc tam internetā atradu jau gatavu tādu pašu algoritmu, kā biju izdomājis. Tad arī vairāk sāku lasīt kaut kādas teorijas.

Kas tev spēļu izstrādē liekas pats grūtākais?

Pabeigt spēli līdz galam un noslīpēt to.

Ko tu novēli Latvijas spēļu izstrādātājiem?

Uztaisīt savu pasaulē atzītu spēli un nopelnīt pirmos divus miljonus. Kāpēc tieši divus? Tāpēc, ka inflācija.

 

Intervija ar spēles Karogs izstrādātāju Raimondu Rudmani image 1 Intervija ar spēles Karogs izstrādātāju Raimondu Rudmani image 2 Intervija ar spēles Karogs izstrādātāju Raimondu Rudmani image 3

Līdzīgi raksti:

Autorizācija

Lietotājs

Parole


Reģistrēties Aizmirsu paroli