Intervijas
Intervija ar Rafaelu Sotronu no Noego
2014. gada 13. maijā radošās darbības nedēļas “Radi 2014” ietvaros Latvijā viesojās viens no Noego dibinātājiem Rafaels Sotrons (Raphaël Sautron). Noego ir spēļu izstrādātāju uzņēmums no Francijas, kas ir izveidojis spēli LEVEL 22, Gary's Misadventures. Turpinājumā sekos neliela intervija ar Rafaelu.
Pastāsti nedaudz par savu studiju!
Noego ir neatkarīgs spēļu izstrādātājs, kas savu darbību uzsāka 2013. gada janvārī. Iesākumā mēs strādājām citām kompānijām, pildījām pasūtījumus “nopietno” spēļu industrijā.
Ko nozīmē “Noego”?
Noego nosaukums sastāv no diviem vārdiem: “No” un “ego”. Šāds nosaukums tika izvēlēts tāpēc, ka mēs esam pret pārāk lielu ego izpausmi spēļu izstrādē. Mēs esam sadarbojušies ar klientiem, kam ir vieni no lielākajiem ego pasaulē, un mēs zinām, cik grūti ir ar šādiem cilvēkiem sadarboties. Nosaukums kalpo kā zīme citiem, ka mēs nesadarbojamies ar cilvēkiem, kam ir pārāk augsts ego. Šī filozofija ir kopīga visai mūsu komandai.
Kāda ir tava loma studijā?
Es esmu spēles dizaineris un radu spēles idejas sadarbībā ar pārējiem komandas locekļiem.
Cik cilvēku izveidoja Noego?
Sākumā mēs bijām trīs, taču viens no izstrādātājiem mūs pameta, tāpēc mēs šobrīd esam divi.
Ko dara katrs Noego komandas loceklis?
Mans partneris ir spēļu izstrādātājs un programmētājs, un mēs pieņēmām darbā vienu praktikantu programmētāju un divus māksliniekus.
Kāds ir jūsu darba režīms?
Mēs parasti izvairāmies no strādāšanas naktīs, taču dažreiz mums nav izvēles. Praktikantiem mēs nekad neliekam strādāt virsstundas, taču bieži vien izstrādes menedžēšana ievelkas, un mums nākas daudz strādāt. Ar katru projektu mēs cenšamies uzlabot izstrādes proces pārvaldīšanu, taču mēs arī apzināmies, ka spēles izstrāde nav tas pats, kas mājas būvēšana, kur lielāko daļu procesa var paredzēt jau iepriekš. Spēli nevar uzbūvēt un nodot ekspluatācijā, tā visu laiku ir jāuzlabo, jāmaina, dažreiz pat jāpārveido no jauna.
Kā jūs ģenerējat spēļu idejas? Un kā jūs tās pārbaudāt?
Parasti es esmu tas, kurš ģenerē idejas, jo es esmu tas, kuram ir jādizainē līmeņi, tāpēc arī parasti es domāju visu no paša sākuma. Taču katru reizi, kad man rodas kāda ideja, ideju pārbauda visa komanda, pārbauda, vai tā būs tehniski iespējama, un, vai ideja būs interesanta.
Vai visu komandas locekļu idejas tiek izskatītas?
Jā! Tā ir mūsu komandas pamatideja. Ja kāds nāk klajā ar savu ideju, es to nenoraidīšu tikai tāpēc, ka tā nav manējā. Ja ideja ir laba, tad tas ir labi visai komandai.
Vai vari pastāstīt par savu šobrīd vienīgo projektu – LEVEL 22?
Mums patīk saukt LEVEL 22 par “lavīšanās komēdijas spēle” (stealth comedy game). Spēlētājam pastāvīgi ir jādomā, kā apiet un atrisināt dažādas problēmas. Spēle ir kā Metal Gear Solid ofisa vidē. Galvenais varonis ir ofisa darbinieks, kas kavē darbu, un, kam ir jānokļūst līdz savam galdam tā, lai viņu nepamana viņa boss un viņa kolēģi.
Kā spēlei veicas komerciāli?
Spēle ir palaista AppStore un Google Play un drīz tiks laista Steam. Mēs esam ļoti priecīgi par to, kā cilvēki uztver mūsu spēli, ka viņiem tā patīk. Tas ir ļoti labi mūsu ego. Kad palaidām spēli AppStore un Google Play, par mums rakstīja vairāki spēļu portāli, kā arī AppStore spēlētāji mūs pamanīja, jo Apple divas nedēļās mūs reklamēja (featured) sava veikala pirmajā lapā, un šajā platformā guvām salīdzinoši lielus ienākumus, Google Play veikalā mums neveicās tik labi.
Novēlējumi jaunajiem neatkarīgajiem izstrādātājiem
Kamēr esi neatkarīgs izstrādātājs, tev ir visas iespējas izveidot ko jaunu, tev ir iespējas pat izveidot pavisam jaunu žanru. Manuprāt, pati svarīgākā lieta ir izveidot kaut ko jaunu, jo tu to vari. Veido kaut ko tādu, kas spēj aizraut jau tad, kad tu par to tikai stāsti!
Mīļākā spēle?
Resident Evil pirmā daļa.
Līdzīgi raksti: