Intervijas

Intervija ar BRSD 5 pirmās vietas ieguvēju Kristapu Auziņu

Intervija ar BRSD 5 pirmās vietas ieguvēju Kristapu Auziņu

Linda Strazdiņa, 06.06.2016

Kristaps ikdienā spēles izstrādā savam priekam un spēļizstrādi ir apguvis pašmācības ceļā. Šobrīd Google Play veikalā ir pieejamas trīs Kristapa izstrādātās spēles, tajā skaitā BRSD 5 pirmās vietas ieguvēja Blitzy. Kopš maija Blitzy tika arī iekļauta Google Play Indie Corner sarakstā.

Kā un kad sāki pievērsties videospēļu izstrādei?

Pieņemu, ka tas notika apmēram astoņu gadu vecumā, kad vecāki atnesa mājās spēļu konsoli, ja nemaldos Atari, ko pieslēdzot pie televizora, man galvā notika sprādziens. Kaut ko tādu nebiju nekad redzējis, ka pats varu kontrolēt uz televizora notiekošo. Bet patiesā izstrāde sākās tiklīdz mājās nonāca datorkaste. Pirmais dzinis, ar ko sāku veidot taustāmas, nepabeigtas prototipu videospēles, bija 3D GameStudio A4. Protams, līdz 3DGS atklāšanai vēl tika viedoti dažādi GIF animāciju klipi dažādu spēļu scenārijiem, kuri iztika bez pašas spēles.

Vai no tā vecuma visu laiku arī mērķtiecīgi esi izstrādājis videospēles?

Noteikti, ja neskaita skolu un vasaras brīvlaiku, kas novirzīja izstrādi otrajā plānā. Sākot no tās dienas galvā plosījās dažādas domas un idejas par to, kā izveidot savu videospēli. Tā kā tajā laikā nezināju, kas ir dators un kā vispār veidojas videospēles, pašam galvā nāca savas idejas par to, kā izveidot kartona tipa spēļu konsoli, ar kuras palīdzību tiktu kustinātas dažādas figūras kartona ekrānā. Prototipi bija visdažādākie, un piedzīvojumu bija daudz.

Vai nākotnē vēlies, lai videospēļu izstrāde kļūst par tavu ikdienas darbu un peļņas avotu?

Pāris gadus mans ikdienas darbs bija saistīts ar videospēļu izstrādi. Tur guvu neatsveramu pieredzi izstrādes procesā, bet pēdējā laikā vairāk tiecos uz savas komandas izveidi, lai nodarbotos ar savu projektu izstrādi. Noteikti jāsāk būtu ar uzticama programmētāja un mākslinieka piesaistīšanu. Iespējams, esmu ļoti paškritisks, bet sevi neuzskatu ne par vienu, ne otru.

Kādus rīkus izmanto spēļu izstrādei?

Pēdējais rīks, ar ko tagad izstrādāju spēles, ir Unity, bet dažreiz vēl atgriežos pie Cocos2d-x. Vizuālajai daļai lietoju Adobe produktus un skaņas efektiem, ja tie netiek iegādāti, veco labo Audacity ar mikrofonu pie rokas. 

Vai plāno apgūt ko vairāk programmēšanā?

Biju iestājies Latvijas Universitātē fizmatos, bet studijas pārāk neizrāva un apnika. Rezultātā pametu skolu un devos tālāk, jāpiebilst, ka tajā laikā, kad to darīju, nebija skolu, kurās mācību saturs ir vērsts uz videospēļu izstrādi. Varbūt tagad varētu mēģināt doties uz kādu no jaunajām skolām, kur šāds virziens ir nostādīts, bet apziņā ir iestrādājies, ka vislabākā skola ir dzīves skola.

Tu mēdz arī izstrādāt spēles un tās nekur nepublicēt. Kāds tam ir galvenais iemesls?

Nonākot līdz brīdim, kad spēle ir gatava un tā ir jāpublicē, sākās posms, kurā nekas prātīgs tālāk nenotiek. Publicēšana mani galīgi nesaista, un tādas ar to saistītās lietas kā mārketings, cilvēku uzrunāšana un pārējais arī. Ar to parasti beidzas visa publicēšanas padarīšana, un tālākais process noplok. Iespējams, būtu vērtīgi atrast kādu cilvēku, kuram ar to patīk nodarboties, un tad rezultāts būtu pavisam cits.

Vai Blitzy bija spēle, kas tika izstrādāta speciāli BRSD 5 konkursam?

Pamanot, ka tuvojas jaunais BRSD konkurss, ķēru lapu ar rakstāmo un plānoju, ko varētu iesniegt. Rezultātā sanāk, ka Blitzy tiešām ir speciāli izstrādāts šim konkursam, bet tas, kas bija sākumā plānots Blitzy vietā, izstrādes laikā galīgi aizgāja citā virzienā.

Vai šobrīd ir kāda jauna spēles ideja, pie kuras strādā?

Teorētiski jā, bet es jūtu, ka spēle man būs pārāk liela, ja domāju izstrādāt to līdz galam viens pats. Ideja ir par spēli, kurā spēlētājam ir jākontrolē, jāapmāca sava ciemata ļaudis meža vidū. Kā izdzīvot, sadzīvot ar apkārtējo vidi, tai skaitā arī ar ļaudīm, kas atrodas apkārt, un attīstīties spēlētāja nospraustajā virzienā. Kaut kas no Black & White, tikai bez dieviem un vairāk ar humoru, kad ciemata ļaudīm kaut kas nesanāk, vai viņi nezina, ko darīt.

Kur rodi iedvesmu videospēļu izstrādei un jaunām spēlēm?

Labs jautājums. Gan jau, ka no citām spēlēm, tā pat kā visi citi. Paspēlēju vienu spēli, paspēlēju otru, no katras pa kādai idejai var pasmelties.

Vai atliek laika arī pašam spēlēt spēles? Kāda ir mīļākā spēle?

Ne pārāk, bet sanāk arī ko paspēlēt. Mīļākā spēle ir pārāk sarežģīts jautājums, jo īsti nevienu spēli, kas būtu šādu titulu ieguvusi, nevaru nosaukt. Bet ir ļoti daudzas, kas ir gandrīz sasniegušas šo vietu. Vairāk aizrauj tādas spēles kā jau pieminētā Black & White, bet neatsakos arī no citām spēlēm un izmēģinu visas iespējamās spēles. Visinteresantāk noteikti ir spēlēt vietējo izstrādātāju spēles, lai arī kādā stāvoklī viņas būtu.

Kas tev vislabāk patīk spēļizstrādes procesā?

Sākt veidot jaunu spēli, sagaidīt kādu negaidītu notikumu, patiesībā parasti tās ir kļūmes (bugs), un attīstīties virzienā, kurā nebija plānots. Līdzīgi tas bija arī ar Blitzy. Sākumā bija pavisam cita doma, ka būs jānovēro un jāaptur zaglis, kas apzog tirgu, bet tā kā bija atļauts aiztikt visas pa ekrānu staigājošās radības bez aizrādījuma, man iepatikās spaidīt visas figūras vairāk, nekā vērot un censties saprast, kurš ir īstais zaglis tirgus laukumā. Beigās nonācu līdz mehānikai, kur jāpieskaras ir visām figūrām, kuras atbilst norādītajai figūrai.

Tā kā pamatā spēles veido viens, vai nav bijusi vēlme kādreiz sastrādāties arī komandā?

Labāk jau būtu veidot spēles komandā. Reiz pat saņēmos vienai no spēlēm piesaistīt mākslinieku. Protams, tas bija foršs process, jo vairāk varēju koncentrēties vienai lietai, un izstrādes progress bija citā tempā. No komandas biedriem neatsakos, bet viņus nav tik viegli atrast.

Teici, ka neesi arī mākslinieks. Kā risini grafisko daļu savās spēlēs?

Lielākoties meklēju līdzīgus attēlus un pārzīmēju tos, piekoriģējot pa savam. Blitzy no grafiskās puses bija ļoti vienkārša un pietika ar to, ko varēju izdarīt pats, bet uzskatu, ka ar kārtīgu mākslinieku būtu vēl labāks rezultāts. 

Ko novēli citiem videospēļu izstrādātājiem Latvijā?

Vienkārši dariet! Novediet savus projektus līdz galam! Netērējiet laiku liekām aktivitātēm un pieturieties pie izstrādes. Tiklīdz novedīsiet savu projektu līdz galam, būs pavisam citas sajūtas un turpmākā uztvere par izstrādi.

Intervija ar BRSD 5 pirmās vietas ieguvēju Kristapu Auziņu image 1 Intervija ar BRSD 5 pirmās vietas ieguvēju Kristapu Auziņu image 2 Intervija ar BRSD 5 pirmās vietas ieguvēju Kristapu Auziņu image 3

Līdzīgi raksti:

Autorizācija

Lietotājs

Parole


Reģistrēties Aizmirsu paroli