Ziņas
Atskats uz spēļu izstādi PGA 2018 Polijā
No 2018.gada 11. līdz 14.oktobrim Poznaņas Starptautiskajā izstāžu centrā Polijā norisinājās divi spēļu izstrādes industrijai nozīmīgi pasākumi vienlaicīgi.
Jau trīspadsmito gadu norisinājās spēļu izstāde Poznan Game Arena (PGA), kurai 2018.gadā tika dots nosaukums #TUSIEGRA (#THISISWHEREYOUPLAY), kopumā 10 izstāžu hallēs pulcējot rekordlielu apmeklētāju skaitu jeb vairāk nekā 76 000 spēļu fanu, 220 izstādes dalībnieku, kā arī organizējot 1 200 spēļu stendu.
Izstādes laikā faniem bija iespēja vieniem no pirmajiem novērtēt Call of Duty: Black Ops 4, kas tika publicēta 12.oktobrī. Apņēmīgākajiem pēc garo rindu uzveikšanas laimējās iemēģināt roku uzspēlējot arī citas nesen publicētas un pat vēl nepublicētas spēles, tostarp Tom Clancy’s The Division II, Just Dance 2019, Assassin’s Creed Odyssey un Diablo III: Eternal Collection (Nintendo Switch). Īpaši pārstāvēti izstādē bija indie spēļu izstrādātāji, kopumā piedāvājot apmeklētājiem 125 spēles.
Visas trīs izstādes dienas interesentus pulcēja arī Latvijas Spēļu izstrādātāju asociācijas (LSIA) stends, dodot iespēju iepazīties ar tādām spēlēm, kā Lazy Galaxy (Coldwild Games), Flashing Lights (Nils Jakrins) un Seacurity Breach (Soaphog).
Apmeklētājiem bija iespēja ne tikai izmēģināt spēles un visdažādāko tehnisko aprīkojumu, bet arī priecēt acis ar MODECOM Cosplay Show dalībnieku sarūpētajiem tērpiem un Stars4Fans pasākuma ietvaros satikt zināmākās Polijas YouTube un e-sporta personības. Savukārt PGA Awards, kas norisinājās piekto reizi, ietvaros balvas tika pasniegtas tādām indie spēlēm, kā Driftland: The Magic Revival, Everspace un Robot Gentleman.
Ievērības cienīgi notikumi norisinājās PGA Esports Arena, kur bija vērojamas divu turnīru - ESL Pro European Championship (EPEC) un ESL Polish Championship - finālspēles. Abu turnīru kopējā balvu fonda vērtība lēšama ap EUR 150 000, no kuriem EUR 35 000 EPEC finālā izcīnīja AGO Esports, savukārt ESL Polish Championship ietvaros uzvaras laurus plūca Illuminar Gaming. Klātienē bija vērojamas arī League of Legends un Hearthstone spēles.
Paralēli Poznaņas izstāžu centrā norisinājās arī Game Industry Conference (GIC), piedāvājot tās apmeklētājiem vairāk nekā 130 lekciju par visdažādākajiem spēļu izstrādes aspektiem, kā arī liekot īpašu uzsvaru uz B2B kontaktu dibināšanu ar mērķi veicināt industrijas attīstību Centrālajā un Austrumeiropā. Pateicoties konferences ieguldījumam, konference tiek uzskatīta par vienu no nozīmīgākajiem šāda veida pasākumiem reģionā.
Konferences trīs dažādu sarežģītības līmeņu lekcijas tika organizētas ne tikai prezentāciju, bet arī diskusiju paneļu, roundtables un workshop formātos, iedziļinoties ne tikai tehniskajos spēļu izstrādes un uzturēšanas aspektos, bet arī atklāti runājot par personīgās izaugsmes izaicinājumiem.
Kopš 2016.gada GIC ietvaros ir apmeklējama Geek Careers zona, kur tiek meklēti dažādu līmeņu un jomu esošie un topošie speciālisti. Pēc jauniem izaicinājumiem un karjeras iespējām tīkojošajiem bija iespēja dibināt kontaktus ar tādiem uzņēmumiem, kā King (Candy Crush Saga), 11bit Studios (Frostpunk, This War of Mine, Anomaly Series), Abstraction Games (ARK: Survival Evolved, Don’t Starve), Boombit (Build a Bridge, Tiny Gladiators), Huuuge Games, Narra, QLOC, Tate Multimedia un Yager.
Savukārt Anshar Studios, atbalstot sieviešu iesaisti un izaugsmi spēļu izstrādes industrijā, otro reizi organizēja Women in Games Breakfast, aicinot tikties visu līmeņu industrijas pārstāves, lai nepiespiestā brokastu gaisotnē diskutētu, dalītos ar zināšanām un dibinātu jaunus kontaktus.
2018.gads ir saistāms ar īpašu notikumu spēļu industrijā: pirmo reizi tika organizēta Central & Eastern European Game Awards (CEEGA) balva, kuras ietvaros 16 organizācijas no 15 valstīm, tostarp arī LSIA, pasniedza balvas Centrālās un Austrumeiropas spēļu izstrādātājiem par pēdējā gada laikā publicētajām spēlēm. Latviju žūrijā pārstāvēja LSIA valdes priekšsēdētājs Elviss Strazdiņš un spēļu žurnāliste Diāna Riekstiņa.
Kopumā 8 kategorijās sacentās 32 fināla nomināciju saņēmušās viedtālruņu un datorspēles. Kategorijā “Apslēptais dārgums” (spēles, kas īpaši izceļas ar savu unikalitāti) nomināciju saņēma arī Latvijas spēļu izstrādātāju veidotā Dude, Stop (Team HalfBeard). Apbalvošanas ceremonijā tika sveikti uzvarētāji (pilns nomināciju saraksts atrodams šeit):
-
Kategorijā “Grafika”: Chuchel (Amanita Design);
-
Kategorijā “Mūzika”: Ruiner (Reikon Games);
-
Kategorijā “Dizains”: Frostpunk (11 bit studios);
-
Kategorijā “Stāsts”: Kingdom Come: Deliverance (Warhorse Studios);
-
Kategorijā “Tehnoloģija”: Beat Saber (Beat Games);
-
Kategorijā “Apslēptais dārgums”: Attentat 1942 (Charles University and Czech Academy of Sciences);
-
Kategorijā “Labākā mobilā spēle”: G30 (Ivan Kovalev);
-
Kategorijā “Labākā spēle”: Frostpunk (11 bit studios).
Bija arī kāds īpašs pārsteigums: pārstāvji no Ķīnas bija ieradušies klātienē pasniegt balvu 11 bit studios par Frostpunk kā Ķīnā izvēlēto labāko spēli.
Zīmīgi, ka apbalvošanas ceremonijā piedalījās arī Polijas amatpersonas, savukārt balvu nominācijā “Labākā spēle” pasniedza Polijas Kultūras un nacionālā mantojuma minstrijas valsts sekretāra vietnieks Pāvels Levandovskis. Valdības pārstāvji tikās arī ar spēļu izstrādātājiem un apsprieda industrijas turpmākajai izaugsmei nozīmīgus jautājumus.
Līdzīgi raksti: